11 Mart 2009 Çarşamba

Fırında Kabak Mücver














İlk Tarifim geliyor..
Birkaç gündür dolapta görüp napsam napsam dediğim kabaklardan mücver yapmaya karar verdim. Yanlız yağda kızartma ağır oluyor diyerek fırına vermeye karar verdim.
Ben genelde tarifleri bire bir yapmak yerine şöyle bir göz atar sonra da tarifi kafama göre uydururum ve deneme yanılma yoluyla yeni şeyler ortaya çıkarmaya çalışırım. Mücverde de öle oldu.

5-6 adet kabak
2 yumurta
3 çorba kaşığı un
yarım çay bardağı(ajda değil)ndan biraz az mısırözü yağı
3 adet taze soğan
yarım demet dereotu
kaşar peyniri
tuz,nane,karabiber,(ben acı sever olarak pul biber de kullandım)

Önce yumurtayı çıprma teli ile çırptım ve sırayla unu ve yağı da ekleyip çırpmaya devam ettim. Kabağı da soyup rendeledim ve suyunu sıktıktan sonra kabakları da karışıma ekledim. Üzerine doğranmış dereotu, taze soğanı, rendelenmiş kaşarı ve baharatları da koyup kaşıkla karışımı karıştırdım. İnce bir tabaka olacak şekilde borcama döktüm. Yaklaşık 200 derecelik ısıda fırına verdim. Üzeri kızarınca fırını kapattım ve ısısında erimesi için bi kısmını ayırdığım kaşar rendesini üzerine serptim.



Gördüğünüz ikinci resim ise bir denememin sonucu. Acaba üzerine de biraz krema koysam nasıl olur dedim ve güveçe bir miktar karşımdan koyarak bunu denedim. Bence çok lezzetli oldu.:))) İyi ki denemişim.

Hiç yorum yok: